תביעות רשלנות רפואית

רופאים הם בני אדם שעלולים לטעות ואין לשכוח זאת. גם אם מדובר במומחה הגדול ביותר הוא עלול לטעות בשיקול דעת ולגרום לתוצאה לא רצויה מבחינת המטופל. עם זאת, יש לזכור כי לא כל תוצאה לא רצויה היא רשלנות רפואית ולכן יש להיעזר בעורך דין מיומן, שיוכל לבדוק את פרטי המקרה ולכוון אתכם אם אכן מדובר באי מילוי חובת הזהירות או בסיכון מחושב.

מתי מדובר על רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא לשם הדוגמה אם הרופא לא נקט את חובת הזהירות הנדרשת וכתוצאה מכך נגרם למטופל נזק. למשל צלקת מכוערת ומכאיבה באופן קיצוני תוך כדי ניתוח פלסטי, אי הפניה לבדיקה מצילת חיים על אף שזו מומלצת, אי מעקב ועקב כך החמרת המצב הרפואי, מתן טיפול תרופתי שגוי או במינונים לא נכונים.

מתי אין זו רשלנות רפואית?

תחום הרפואה עוסק בהצלת חיים תוך כדי מצבי לחץ וחירום. לפעמים תוך כדי האירוע מבצע הרופא החלטות שונות שהתוצאות שלהן עלולות להיות הרסניות, אולם לא מדובר ברשלנות רפואית ואי אפשר לתבוע אותו. למשל, אם הרופא ציין בפני המטופל שיש כמה חלופות לטיפול במצב והחלופה שהמליץ עליה לא צלחה, דוגמה נוספת היא אם הפציינט הסתיר מהרופא מידע חשוב כגון ניתוחים שעבר בעבר, בעיות בריאות ואף אלרגיות שונות. מקרה נוסף הוא אם הניתוח המומלץ והנפוץ לבעיה לא הביא לתוצאות המקוות והמטופל ממשיך לסבול מהבעיה. זו לא תמיד רשלנות רפואית, שכן לא תמיד פרוצדורות רפואיות מצליחות. הרשלנות נקבעת לא לפי מבחן התוצאה אלא על פי התנהלותו המקצועית של הרופא או של הצוות הרפואי.

כיצד אפשר להגיש תביעה?

כדי להגיש תביעה יש ראשית להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית שמתמצא בתחום. המטרה היא למנוע מכם לבזבז כספים ולגשת להליך משפטי שאין לכם סיכוי לזכות בו כי המקרה שלכם לא עונה על הגדרה של רשלנות רפואית.

לאחר החלטה כי כן מדובר על רשלנות רפואית, ימליץ העו"ד על איסוף כל הניירת הרלבנטית ואם יש צורך בכך, גם יפנה לרופא מומחה שייתן חוו"ד על השלכות הרשלנות. על התביעה להיות מוגשת בדרך תקינה, לפי החוק ולמוסדות המשפטיים המתאימים, כדי למנוע סחבת ובזבוז זמן. מומלץ כי העו"ד ייצג אתכם בהליך המשפטי משתי סיבות:

  1. ייצוג – מוסדות רפואיים ורופאים מגובים על ידי רופאים ועורכי דין מנוסים מאוד שיעשו הכל להפריך את הטענה שלכם. גם אם אתם צודקים אך הנתבע מיוצג על ידי עורכי דין טובים, המשפט עלול להסתיים לרעתכם.
  2. השגת פיצוי נאות – גם אם לא ברור כי זו רשלנות רפואית וגם אם לא ברור שתזכו במשפט, יכולים שני הצדדם לדון על גובה הפיצוי המתאים לאור הסיכונים הקיימים. כמובן שהנתבעים ינסו להשיג פיצוי קטן ככל האפשר.

משרדם של עורכי דין רויטל ויורם נבות ישמחו לייעץ לכם על רקע תביעות של רשלנות רפואית. נוכל לייעץ לכם אם המקרה שלכם מתאים להגשת תביעה, לסייע לכם להכין את כל הניירת הדרושה, לייצג אתכם ולהשיג עבורכם את הפיצוי המתאים לכם לפי חוק.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב