תביעות נגד ביטוח לאומי

תביעות נגד ביטוח לאומי מוגשות במגוון נושאים. החל מקצבת נכות ועד לקבלת דמי לידה. כדאי לבצע את התהליך עם עורכי דין מיומנים, כדי להימנע מבזבוז זמן ועוגמת נפש מול תשובות שליליות.

תביעות נגד ביטוח לאומי

ניתן לראות מגוון נושאים בהן מוגשות תביעות נגד ביטוח לאומי:

  • קצבת נכות – המוגשת על רקע נכות רפואית, תאונת עבודה או מחלות תעסוקתיות. בהתאם לאחוזים הנקבעים בוועדה הרפואית נקבע אם האדם זכאי להמשיך בתהליך ולהגיע לוועדה תעסוקתית, שתקבע את אחוזי אי הכושר שלו לעבוד ובהתאם לכך גובה הקצבה שיקבל. גובה הקצבה שונה אם מדובר במחלה כרונית או אם מדובר בתאונת עבודה או מחלה על רקע תעסוקתי.
  • שירותים מיוחדים – אם האדם נמצא זכאי לקבל קצבת נכות, הוא יכול להגיש גם תביעה לקבלת שירותים מיוחדים, באחוזים שונים. אחוזים אלה יקבעו את גובה קצבת השירותים המיוחדים שיקבל, נוסף על קצבת הנכות שלו.
  • גמלת סיעוד – אדם זכאי לקבל גמלת סיעוד ברמות שונות, אם הוא עונה לקריטריונים שונים ונמצא כי הוא זקוק לסיוע של אדם אחר לביצוע פעולות יומיומיות בסיסיות. יש לדעת כי הזכאות לכך מותנית ברמת ההכנסה של הקשיש.
  • גמלת ילד נכה – הורים לילדים נכים ובעלי צרכים מיוחדים זכאים לגמלת ילד נכה.
  • פטור ממס הכנסה – אנשים העונים להגדרות מסוימות ואף אנשים הסובלים מדמנציה, זכאים לפטור ממס הכנסה. הדרך לקבל את הפטור עוברת בוועדה רפואית בביטוח לאומי ולאחר מכן עוברת הניירת למשרדי מס הכנסה. משום ריבוי הגורמים המטפלים בנושא מומלץ מאוד להיעזר באיש מקצוע, כדי לוודא שהתיק מגיע לידיים הנכונות וזוכה לטיפול מקצועי.

תביעות נוספות מול ביטוח לאומי הן על רקע תשלום דמי לידה ליולדת, תביעה לדמי אבטלה ועוד.

משרד עורכי דין

אמנם כל אזרח יכול למלא טפסים ולהגיש תביעה כנגד ביטוח לאומי. אולם יש לדעת כי עלולים לבזבז זמן רב ואף לקבל תוצאות לא רצויות, אם מבצעים את התהליך לא נכון. ייעוץ וליווי מטעם עורך דין מיומן יעזור לכם בהגשת תביעות נגד ביטוח לאומי בנושאים שונים.

המשרד על עורך דין יורם נבות ורויטל נבות מלווה מאות אנשים במסגרת תביעות נגד ביטוח לאומי בנושאים שונים. החל משלב איסוף הניירת, דרך מילוי התביעה ועד לליווי לוועדות השונות. אנו אף מייעצים לאנשים אם תביעתם נדחתה ומלווים אותם בערעורים בבתי דין.

נשמח לייעץ לכם בנושאי תביעות ביטוח לאומי, התקשרו אלינו או השאירו פרטים באתר.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב