רשלנות בלידה

האם המלצה על שיטת לידה לא מתאימה היא רשלנות בלידה?
לידה זהו אירוע משמח מאוד, אולם מדובר גם במצב שעלול להשתבש בתוך דקות ואף שניות ובכך לסכן את חיי היולדת והילוד. יש מצבים רבים שעלולים לצערנו להסתיים בפגיעה בעובר, ביולדת ואף בשניהם:

  • המלצה על שיטת לידה לא נכונה –אם אישה סובלת מבעיות מסוימות או שקיימת מצוקה כלשהי של העובר או שצפויה מצוקה, בדרך כלל יומלץ לה לעבור לידה בשיטה של ניתוח קיסרי. המטרה היא למנוע טראומה מהאישה ולמנוע סיכון חיים ממשי. במידה וערכים אלה לא נבדקו או שהתעלמו מהם והתרחש בלידה נזק, בהחלט ייתכן ומדובר על רשלנות בלידה.
  • אובדן דם – לידה הוא תהליך מתיש שגורר גם אובדן דם בכמות מסוימת. אולם יש מצבים מסכני חיים ובהם נוצר דימום תוך כדי לידה או לאחר לידה שעלולים לסכן את היולדת. למשל קריעה של כלי דם מרכזי, דימום ישיר וכך הלאה. אם לא עולים על הבעיה בזמן הדבר להסתיים בתוצאות קשות, ייתכנו מקרים של הסרת הרחם בניתוח חירום ומקרים קשים אחרים.
  • תסחיף מי שפיר – זהו מצב לצערנו בעל פוטנציאל תמותה. יש לשים לב לכל חולשה או טשטוש הכרה של היולדת ותופעות רפואיות אחרות ולבדוק אם לא מדובר בתסחיף מי שפיר, שעלול לגרום לאובדן חיי היולדת ואף אובדן העובר.
  • הזרקה רשלנית של אפידורל –נשים רבות בוחרות לקבל אפידורל, אולם יש לבצע זאת לאחר בדיקה של האישה ובזהירות רבה, שכן מדובר על הזרקת חומר ישירות לתוך אזור הסמוך לחוט השדרה. רופא לא מיומן עלול לגרום לנזקים קבועים לאישה בגלל לדוגמה הזרקה לא נכונה במיקום שגוי.
  • תלונות לאחר הלידה – מדובר על מצבים אולם בהם האישה עלולה להידבק בזיהומים ולפתח בעיות לאחר הלידה. יש להיות ערניים לכל תלונה של היולדת ולבדוק מה מצבה הרפואי.

לצערנו יש מקרים נוספים שבהם מדובר על רשלנות בלידה ועל עורך דין מיומן לבדוק את פרטי המקרה ולייעץ לכם. הרשלנות יכולה להתחיל כבר במעקב ההיריון, דרך בחירת שיטת הלידה ועד התעלמות ממצבים שחייבים להדליק נורת הזהרה גם במהלך ההריון וגם במהלך הלידה עצמה.

עורכת דין רויטל נבות ועורך דין יורם נבות יבדקו את פרטי המקרה ויסבירו לכם לאיזו קטגוריה הוא מתאים. במידה ואכן מדובר ברשלנות, תקבלו הדרכה איזה ניירת לאסוף, לאיזה מומחים כדאי לגשת כדי לקבל חוות דעת וכיצד להגיש את התביעה בדרך המקצועית ביותר.

מומלץ מאוד לקבל ייצוג מטעם עו"ד, שכן מוסדות רפואיים מגובים על ידי עורכי הדין המיומנים ביותר. אלה יעשו הכל כדי לדחות את תביעתכם ו/או להשיג לכם פיצוים נמוכים ככל האפשר. נשמח לעמוד לרשותכם בייעוץ, ייצוג והשגת פיצוי הולם לנזק שנגרם לכם על רקע רשלנות בלידה.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב