עורך דין רפואי

עורך דין מיומן יכול להיות ההבדל בין תביעה שמתקבלת לבין תביעה שנדחית. אנשים לא מבינים כיצד תביעתם נדחתה על מקרה כל כך מובהק של רשלנות רפואית. עורך דין רפואי הוא בעל ניסיון וידע כיצד לנווט את התובע בנבכי הבירוקרטיה, החל מאיסוף כל הניירת הרפואית ועד להשגת דעתו של רופא מומחה לחיזוק התביעה.

תביעת רשלנות רפואית לא מתחילה רק בהתרחשות המקרה עצמו. גם אם רופא או מוסד רפואי ביצע רשלנות ונגרם לכם נזק, עליכם להוכיח ראשית, כי התקיימה רשלנות ושנית, את הנזק שנגרם בגינה. הנזק יכול להיות חד פעמי ויכול להיות מתמשך, כמו צלקת או כאבים.

יש לדעת שלא כל טעות של רופא היא רשלנות רפואית, ולא כל החלטה שגויה היא רשלנות. לפעמים רופא בוחר חלופה מתוך כמה חלופות, והבחירה שלו לא סייעה למטופל. אין מדובר ברשלנות כי עמדו בפניו כמה חלופות מקובלות. הרשלנות היא אם לא נקט בזהירות המתבקשת ממנו לפני, במהלך ואחרי הפרוצדורה הרפואית. למשל טעות במינון של תרופה, בחירת פרוצדורה רפואית לא מתאימה או אי הפניה לבדיקת לאחר שהפציינט התלונן על כאבים.

תחום הרשלנות הרפואית שייך לדיני נזיקין והוא מקיף תחומים רבים, כולל רפואה אסתטית, רפואת משפחה במסגרת קופת חולים ועוד. להלן דוגמאות למקרים מובהקים של רשלנות רפואית:

  • מתן חומרי הרדמה במהלך ניתוח שהביאו למות החולה, כי הוא אלרגי אליהם או כי הם ניתנו במינונים לא מתאימים.
  • התעלמות מתלונות חולה – אלה יכולות להיות בעת ביקור ראשון כאשר הוא מתלונן בפני רופא המשפחה שלו על כאבים, או במסגרת פרוצדורה רפואית כגון כאבים לאחר ניתוח.
  • אי הפניה למעקב – גם אם כל ההליך הרפואי הסתיים בהצלחה, יש פרוטוקול רפואי מוגדר מהו המעקב הנדרש לכל פרוצדורה רפואית. למשל בדיקות דם, בדיקות הדמיה ועוד.
  • גרימת צלקת תוך כדי ניתוח – לפעמים בחר הרופא בשיטת ניתוח מסוימת שגרמה לצלקת (כמו ניתוח בטן פתוח בעת הוצאת כיס מרה). בפועל, אולי יכול היה לבחור בשיטת ניתוח אחרת, כגון ניתוח בשיטה לפרוסקופית, שלא מותירה כמעט צלקות.
  • התעלמות מתלונות יולדת – יולדת המתלוננת על דימום חריג אולם הצוות הרפואי התעלם מתלונותיה ובדיעבד מדובר היה על דימום מאסיבי שהצריך את כריתת הרחם כי לא טופל בזמן.

כל אלה ומקרים נוספים הם מקרים העלולים להוות רשלנות רפואית, אולם על עורך דין רפואי לבדוק את השתלשלות העניינים כדי לייעץ לכם. יש לבדוק את הניירת, להשיג חוות דעת מרופא מומחה, להגיש את התביעה נכון ולערכאה המשפטית הנכונה, לייצג אתכם בדרך משכנעת במהלך המשפט ולהשיג עבורכם פיצוים הולמים לנזק שנגרם לכם.

עורך דין יורם נבות ועורכת דין רויטל נבות הם עורכי דין רפואיים המתמצאים בתחום הרשלנות הרפואית בישראל. נשמח לסייע לכם לפני התביעה ובמהלכה.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב