עורך דין נזיקין

עורך דין נזיקין עוסק במשפט האזרחי בארץ. נזיקין מתייחסים לנזקים שנגרמו לרכושו של האדם או לגופו במקרים שונים. יש לדעת כי אפשר להגיש תביעות של פגיעות נזיקין מול חברות שונות, כגון חברות ביטוח פרטיות, ביטוח לאומי, המקום שבו התרחש המקרה ועוד. משום שתחום זה מגוון ומתפרש על פני היבטים רבים, יש צורך בייעוץ מקצועי ובליווי, טרם הגשת התביעה מול הגוף הנתבע.

מקרים של דיני נזיקין

עו"ד נזיקין מטפל כל התחומים של דיני נזיקין ואפשר להגיש בעזרתו תביעות מול גורמים שונים:

  • גוף פרטי – במידה ונפלתם או נחבלתם במקום מסוים, באפשרותכם להגיש תביעה כנגד המקום. למשל אם נפלתם בחנות ונגרם לכם שבר או נזק אחר, אם נפלתם במדרגות במקום ציבורי ועוד.
  • ביטוח לאומי – כל אזרח זכאי לקבל גמלות שונות מביטוח לאומי. החל מקצבת נכות בגין מחלה כרונית, קצבת ילד חולה ועוד. ההליך של הגשת התביעה בביטוח לאומי מתיש מאוד, שכן מדובר על הכנת הניירת, הגעה לוועדות רפואיות שונות ולפעמים מלחמה של ממש כדי לקבל את הזכויות שלכם.
  • תאונות דרכים – אף כי נסיבות של תאונת דרכים יכולות להיות ברורות, הרי שפיצוי בגין התאונה עלול להיות תהליך ממושך. יש לאסוף את כל הניירת הרלבנטית כולל עדויות ודו"ח רפואי מלא ולהגיש את הבקשה במסגרת תביעה מסודרת מול חברות הביטוח.
  • רשלנות רפואית – גם תחום הרשלנות הרפואית קשור לדיני נזיקין. אם אדם ניזוק כתוצאה מפרוצדורה רפואית, או נמנע ממנו ייעוץ מתאים כגון המשך מעקב ובדיקות הוא יכול להגיש תביעה לרשלנות רפואית כנגד הרופא או המוסד הרפואי הרלבנטי.

ליווי מקצועי של עורך דין מומחה בנזיקין

על עורך דין רשלנות רפואית לבדוק את כל הנתונים הקשורים לתביעה. יש לדעת כי אף אם על פניו מדובר במקרה מובהק של נזיקין, לא בהכרח זכאי התובע לפיצוי ולכן מומלץ ביותר להיות מלווה בעורך דין נזיקין בכל שלבי הגשת התביעה. לדוגמה, כדי לקבל קצבת נכות יש צורך במינימום נכות רפואית ברמה מסוימת. יכול בהחלט להיות מקרה ובו האדם מקבל אחוזי נכות אך לא זכאי לקצבת נכות כי לא הגיע למינימום האחוזים הדרושים לקצבה כספית. במקרה כזה אפשר להגיש ערעור כדי להעלות את אחוזי הנכות, אולם מומלץ לעשות זאת בליווי עורך דין ויתרה מכך, מומלץ להתחיל את כל התהליך בליווי עורך דין כדי להימנע ממצב כזה.

בדרך דומה יכול הנתבע להסכים כי נגרם נזק במקרה של תאונת דרכים, אולם באמצעות תחבולות שונות יוריד את סכום הפיצוי למינימום האפשרי. כך גם תביעה הקשורה למקומות עבודה עלולה להיות מסובכת, שכן יש לדייק בכל הנתונים כדי להצליח להוכיח פגיעה בגין תנאי עבודה, למשל פגיעה בשמיעה, מחלות ריאה ועוד.

מומלץ להימנע מייצוג עצמי שכן מדובר בבזבוז זמן ואף הוצאות ניכרות כגון אובדן ימי עבודה, קבלת חוות דעת רפואיות יקרות ומיותרות וכדומה. אנו במשרדו של עו"ד יורם נבות מציעים ליווי של עורך דין נזיקין בעל ניסיון. נוכל לבדוק את פרטי המקרה ולייעץ לכם על אפשרותכם לקבל פיצוי הקשור לדיני נזיקין.