נכות ביטוח לאומי

אזרחים בישראל זכאים לקבל קצבת נכות ביטוח לאומי בגלל סיבות שונות. יש לדעת כי לא כל מי שמקבל אחוזי נכות זכאי לקצבה וכי אחוזי נכות מתחת ל-50% אינם מקנים זכאות לקצבה. כדי לצלוח את התהליך ולהגיע לתוצאות המקוות, כדאי להיעזר בעורכי דין המתמצאים בכל שלבי הגשת תביעה.

נכות ביטוח לאומי

אחוזי נכות ביטוח לאומי ניתנים לאנשים במצבים שונים, כגון מחלה כרונית, תאונות עבודה, מחלות על רקע תעסוקתי ועוד. כל אדם בישראל משלם מדי חודש ביטוח לאומי וכך אם אדם אינו יכול לעבוד יקבל סיוע כלכלי מהמדינה. עם זאת, הדרך מלאת חתחתים ויש להוכיח את המגבלה הרפואית שלכם ואת אי הכושר שלכם לעבודה בגללה. השלבים בוועדה הרפואית הם אלה:

  • איסוף הניירת – יש לאסוף את כל הניירת הרלבנטית לתביעה. אנו ממליצים גם על חוות דעת משפטית הנתפסת כרצינית יותר בקרב חברי הוועדה.
  • ועדה רפואית – השתתפות בוועדה רפואית כדי לקבוע אחוזי נכות. בוועדה תישאלו שאלות וייתכן שאף תתקיים לכם בדיקה רפואית הרלבנטית לתחום התביעה. בדרך כלל משתתף בוועדה הרפואית רופא מומחה בתחום שבו הגשתם את התביעה.
  • קבלת חוזי נכות והפניה לוועדת אי כושר – אם קיבלתם 50% אחוזי נכות ומעלה, אתם זכאים להמשיך לוועדת אי כושר שתקבע כמה הבעיה הרפואית מגבילה אתכם לעבוד. בהתאם לאחוזים שנקבעים בוועדה הזו, תיקבע גובה הקצבה שלכם.
  • ועדה תעסוקתית – ועדה זו קובעת את אחוזי אי הכושר שלכם בהתאם לאופי התביעה. האם נכות רפואית, על רקע תאונת עבודה וכדומה.

הליך ועדה רפואית

גובה הקצבה הניתן במקרים של מחלות כרוניות נמוך משמעויות מקצבה הניתנת בשל תאונות עבודה המחושבת לפי המשכורת האחרונה שלכם. משום כך חשוב כל כך להיות מלווים בעורך דין המתמצא בהליכים השונים בביטוח לאומי, יבוא אתכם לוועדה ואף יוכל להגיש ערעור במידת הצורך.

משרדנו בעל ניסיון רב בליווי וייעוץ עבור אנשים המתכוונים להגיש תביעת נכות ביטוח לאומי מסיבות שונות. עורכי דין רויטל ויורם מלווים אנשים בכל השלבים של הגשת התביעה, החל מאיסוף הניירת ועד להגשת ערעור, אם נדרש.

נשמח לספק לכם פרטים נוספים על הגשת נכות ביטוח לאומי. התקשרו אלינו או השאירו פרטים באתר.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב