ועדה רפואית ביטוח לאומי

אנשים המבקשים לקבל קצבה מביטוח לאומי צריכים לעבור ועדה רפואית ביטוח לאומי. כדי להכין כראוי את המסמכים ולעבור את הוועדה בהצלחה, אנו מציעים ייעוץ וליווי בכל השלבים של ועדה רפואית, לקראת קבלת הקצבה המגיעה לכם לפי חוק.

ועדה רפואית ביטוח לאומי

ועדה רפואית ביטוח לאומי נקבעת עבור כל אדם המבקש לקבל קצבה מביטוח לאומי. קצבת ביטוח לאומי ניתנת לאנשים שחלו חלילה במחלה כרונית, באנשים שהיו מעורבים בתאונות דרכים, מחלות על רקע תעסוקתי ועוד. שלבי הוועדה כוללים:

  • איסוף חומר – יש לאסוף את כל החומר הרלבנטי כולל סיכומי רופאים, סיכומי ביקור בבתי חולים אם יש, ייעוצים רפואיים, טיפולים רפואיים הקשורים לבעיה ועוד.
  • חוות דעת משפטית – מומלץ להיעזר בחוות דעת משפטית מטעם רופא. זו חוות דעת שמחייבת משפטית את הרופא ולכן באי הוועדה נוטים לקבלה ברצינות על פני מכתבים רגילים.
  • מילוי מסמכים – על הפונה לוועדה הרפואית למלא טופס פניה מסודר, הכולל את כל הפרטים האישיים שלו ופרטים נדרשים נוספים.
  • זימון לוועדה – בוועדה יושב רופא בתחום התמחות הקשור לתחום התביעה. למשל, אם הבעיה היא אורתופדית יוזמן לוועדה רופא אורתופד.
  • תוצאות – התוצאות נשלחות למבקש וכוללות את אחוזי הנכות הרפואית שנקבעו לו או אם תביעתו נשללה. אחוזים של 50% ומעלה מזכים בקצבה אך לפני קבלתה יש לעבור ועדות נוספות הקובעות את אחוז הקצבה.
  • ערעור – אם התביעה נדחתה, אם ניתנו אחוזי נכות רפואים שלא מספיקים לתביעה או אם האחוזים שנתנו נמוכים ממה שאתם סבורים כי מגיע לכם, באפשרותכם להגיע ערעור לבית דין.

ליווי משפטי

מומלץ לקבל ייעוץ וליווי משפטי בכל השלבים הקשורים לנושא ועדה רפואית ביטוח לאומי. אי מילוי נכון של הטפסים, מסמכים לקויים או חסרים והתנהלות לקויה בזמן הוועדה עצמה עלולים לגרום לדחיית תביעתכם ועוגמת נפש.

אנו במשרד של עו"ד רויטל ויורם נבות מספקים ייעוץ נרחב בנושא ועדות ביטוח לאומי. אנו דואגים כי הטפסים יהיו מלאים כהלכה, יישלחו לגורמים הנכונים ואף יכולים ללוות אתכם בזמן הוועדה עצמה. אנו עדים למקרים ובהם אנשים שקיבלו ליווי מעורכי דין בזמן ועדה רפואית ביטוח לאומי, קיבלו את מבוקשתם יותר לעומת פונים שהגיעו בגפם.

נשמח לסייע לכם בכל הקשור לתביעות ביטוח לאומי, בין אם מדובר בפניה ראשונה ובין אם מדובר על שלב הערעור. התקשרו אלינו או השאירו פרטים באתר ונציג מטעם עו"ד נבות יחזור אליכם עם מידע נוסף.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב