גרימת מוות ברשלנות

גרימת מוות ברשלנות הוא מצב ובו הנאשם גרם למותו של אדם אחר בנסיבות מסוימות. ההבדל בין מצב זה לבין הריגה או רצח הוא בכוונה של האדם לגרום למותו של האחר. בדרך כלל קשורה עבירה זו לתאונות דרכים, אך במידה והנהג הפוגע היה תחת השפעת אלכוהול או סמים, עלול סעיף העבירה להשתנות להריגה, תלוי בנסיבות.

גרימת מוות ברשלנות

גרימת מוות ברשלנות עלולה להתרחש כתוצאה ממצבים רבים:

  • תאונות דרכים שנגרמו כתוצאה מהגורם האנושי, כגון אי ציות לתמרורים, מהירות גבוהה מדי.
  • שימוש לקוי בכלי נשק – פגיעה באדם אחר תוך כדי טיפול וניקוי כלי נשק, למשל.
  • טיפול רפואי שגוי – מתן תרופה שהמטופל היה אלרגי אליה או תרופה במינון שגוי, ביצוע הליכי הרדמה לקויים ועוד.

ההאשמה על עבירה זו היא פלילית והנאשם עלול להיכנס לכלא לשנים אחדות בשל המקרה, אף אם כאמור כלל לא התכוון לגרום למותו של האדם והיה אדם אחראי ובעל מקצוע מיומן.

הגדרה של גרימת מוות ברשלנות

העבירה כלולה בסעיף 204 לחוק העונשין שמטיל שלוש שנות מאסר על מקרה של גרימת מוות ברשלנות. זהו עונש קל יחסית לעבירת הריגה, שהעונש עליה עלול להגיע עד לעשרים שנות מאסר ורצח, שהעונש בגינו יכול להיות מאסר עולם.

כאשר מקרה הרגישה מוגדר כמוות ברשלנות, האדם שאחראי למותו של הזולת לא התכוון לגרום למותו או לנזקים והדבר התרחש לא בכוונה. ההבדל נעוץ בכוונה של הנאשם. עם זאת, אם התרחשה תאונת דרכים על ידי נהג היה שיכור או מסומם, עלול סעיף המוות ברשלנות להשתנות לסעיף הריגה.

ההרשעה של אדם על גרימת מוות ברשלנות נקבעת בכמה שלבים שבהם נקבע כי התרחש מחדל והפרת חוברת הזהירות כלפי אחרים. כדאי לדעת כי אפשר להפריך את אחד מהשלבים ובכך מתבטלת האשמה ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין מיומן במהלך המשפט, בין אם אתם בצד הפוגע ובין אם אתם בצד הנתבע.

עו"ד יורם נבות ורויטל נבות מומחים בליווי וייצוג אנשים המעורבים בעבירת גרימת מוות ברשלנות תחת נסיבות שונות. אנא התקשרו או השאירו פרטים באתר ונציג מטעם משרדנו יחזור אליכם עם מידע נוסף.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב