ביטוח לאומי נכות

קבלת ביטוח לאומי נכות מתאפשרת לאחר הליך מייגע וארוך. יש לאסוף את כל הניירת הרפואית, להגישה במלואה, לעבור כמה ועדות ולקוות לתשובה חיובית. ליווי מקצועי של עו"ד בעל ניסיון יכול להיות ההבדל בין קבלת הקצבה לבין אי קבלתה. יש לדעת כי יש הבדל בין קצבה המוגשת על רקע מחלה כרונית, מחלות על רקע עבודה או תאונות עבודה. כמו כן באפשרותכם להגיש ערעור אם תביעתכם נדחתה ובאפשרותכם אף להגיש מחדש את הבקשה אם מצבכם הרפואי החמיר.

ביטוח לאומי נכותביטוח לאומי נכות

ביטוח לאומי נכות ניתן לאדם בישראל אם אינו יכול לעבוד מסיבות שונות. כל אזרח משלם במהלך חייו לביטוח לאומי כספים המופרשים מהמשכורת שלו, בין אם הוא שכיר ובין אם הוא עצמאי. אדם יכול לקבל נכות בגין כמה סיבות:

  • מחלה – אם המחלה לא מאפשרת לו לעבוד, יכול האדם להגיש תביעת נכות והוא יקבל קצבה לפי אחוזי אי הכושר לעבוד שנקבעו לו. כדאי לדעת, כי אם אתם מקבלים בוועדה הרפואית פחות מ-50% נכות רפואית, אינכם זכאים לקבל קצבה חודשית. ייתכן והקצבה תזכה אתכם בהטבות שונות במוסדות ציבוריים, אך לא בקצבה כספית מביטוח לאומי.
  • תאונת עבודה – אם עובד היה מעורב בתאונת עבודה במהלך עבודתו, הוא זכאי לקבל ביטוח לאומי נכות. בדרך כלל קצבה הניתנת על רקע תאונת עבודה גבוהה יותר מקצבת נכות הניתנת בגין מחלה.
  • מחלות תעסוקתיות – גם מצבים הקשורים למקומות עבודה וגרמו חולי, כגון בעיות בשמיעה או בעיות אחרות המזכים קצבה.

עורך דין רויטל ויורם נבות

משרדנו מציע ייעוץ, ליווי וייצוג מול ועדות ביטוח לאומי השונות. אנו בוחנים את המקרה שלכם ומייעצים לכם אם יש לכם עילה להגיש תביעה. עליכם לאסוף את כל הניירת ולמלא את הבקשה כנדרש. לאחר מכן נוכל ללוות אתכם לוועדות ביטוח לאומי ולייצג אתכם כנדרש. כדאי לדעת כי גם אם ביטוח לאומי דחה את תביעתכם, באפשרותכם להגיש ערעור בבית דין. אולם מומלץ לעשות זאת בליווי עורך דין מקצועי.

נשמח לעמוד לרשותכם עבור מידע וייעוץ במקרה של ביטוח לאומי נכות. אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר או להתקשר אלינו.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב