אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא אי היכולת להשתכר בגלל בעיות שונות, כגון בעיות בריאות, פגיעה עקב תאונת דרכים ועוד. מומלץ לכל אחד לבטח עצמו כנגד מצב ובו לא יוכל להשתכר כדי שיוכל להבטיח את מצבו הכלכלי גם אם אינו יכול לעבוד. יש לדעת כי חברות הביטוח מערימות קשיים על אנשים הפונים לקבל הכרה, ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין כדי שתביעתכם לא תידחה.

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא חוסר יכולת להמשיך ולעבוד בעבודה שעבד בה האדם בגלל מגבלה מסוימת. כל אחד מאיתנו עלול למצוא עצמו במצב ובו אינו יכול יותר לעבוד. לרוב מדובר על אנשים שנפגעו מתאונות דרכים או חלו במחלות שונות. מצבם החדש לא מאפשר להם להמשיך ולעבוד בעבודתם הקודמת והם עלולים למצוא עצמם בפני שוקת שבורה בהיעדר משכורת קבועה. הביטוח נוגע להיבטים הבאים:

  •  אין מדובר על נסיבות גיל רגילות שבהן יוצא העובד לפנסיה, אלא על נסיבות בלתי צפויות.
  • החל מהרגע שבו החל לשלם את הביטוח, משלם האדם מדי חודש סכום מסוים, כך שאם חלילה לא יוכל לעבוד ולהשתכר, יוכל לקבל גמלה חודשית הקרובה למשכורתו החודשית לתקופה קצובה או לצמיתות.
  • יש לציין כי אובדן כושר יכול להיות חלק מביטוח כללי יותר, כביטוח מנהלים. מקובל שחלק מהסכום משלם המעסיק וחלק העובד עצמו, תנאים שנקבעים כחלק מתנאי המשא והמתן שאותו מנהל העובד עם כניסתו לעבודה.
  • מומלץ להמשיך ולשלם אובדן כושר עבודה, גם אם הפסקתם לעבוד במקום מסוים וגם אם חלקו של המעסיק מוטל עליכם.

הגשת תביעה מול חברות הביטוח

הגשת תביעה בנושא זה אינה פשוטה ויש להוכיח כי המבוטח לא מסוגל יותר לעבוד בעיסוקו. למשל, אם אדם עבד בעבודה פיזית כגון סבלות ונפגע בשתי רגליו בתאונת דרכים, הוא יכול לזכות בתביעתו. לעומת זאת אם היה מתכנת ונהג לעבוד מול מחשב, ייתכן והשגת ההכרה תהיה קשה יותר משום שהוא יכול להמשיך ולעבוד מול מחשב, גם עם פגיעה בשתי רגליו.

חברות הביטוח לא מכירות בקלות במצב של אובדן כשר עבודה ויש להתמצא ברזי החוק היטב. יש לעבור ועדות רפואיות, להגיש מסמכים רפואיים מתאימים ואף חוות דעת של רופא תעסוקתי, אם נדרש. לא כדאי לנסות ולהתמודד עם מערכת זו לבד שכן התובע עלול למצוא עצמו מוציא כספים מיותרים ובסופו של דבר נתקל בקיר אטום ובסירוב לממש את הביטוח שעליו שילם כל חייו.

משרדו של עו"ד יום נבות מתמחה בתחום הגשת תביעות כנגד חברות הביטוח על אובדן כושר עבודה. נשמח לבדוק את פרטי המקרה שלכם ולייעץ לכם על הסיכויים שלכם לזכות בתביעה זו.