רשלנות בלידה

לידה היא הליך רפואי לכל דבר, ויש להיערך אליו בהתאם ולהיות ערניים לכל אורך אשפוזה של האישה, כולל לאחר הלידה. רשלנות בלידה יכולה לבוא לידי ביטוי בשלבים שונים:

  • החלטה על סוג הלידה המתאים – נשים הסובלות מיתר לחץ דם או מסוכרת היריון עוברות לעיתים ניתוח קיסרי. על הרופא שמבצע מעקב היריון להציע להן את האפשרות הזו ולהמליץ עליה. יש לקבוע תאריך לניתוח קיסרי אלקטיבי, בלי להמתין לצירי לידה. לפעמים במצב של לחץ דם גבוה, אף מתבצע ניתוח קיסרי מוקדם מהצפוי.
  • אי זיהוי מצוקה עוברית – על העובר להיות מנוטר לכל אורך הלידה, החל מהשלבים הראשונים שבהם מגיעה האישה למיון יולדות. עליה להתחבר למוניטור שמוודא דופק תקין של העובר וכך נקבע מעקב הלידה הנדרש. כמובן שהדבר חשוב במיוחד אם האישה מגיעה עם צירים מוקדמים או מתלוננת שאינה חשה בדופק העובר. במקרים שבהם מזהים מצוקה עוברית, אפשר להציל את העובר באמצעות ניתוח קיסרי דחוף.
  • רשלנות בלידה עצמה – זהו תהליך רגיש המציב אתגרים גופניים בפני גוף האישה. החום שלה עלול לעלות בגלל גורמים זיהומיים או מצוקה גופנית אחרת, היא עלולה לסבול מדימום מאסיבי וחלילה ללקות בתסחיף מי שפיר. על הצוות הרפואי להיות ערני לכל אורך הדרך ולוודא את בריאות האישה והעובר כאחד.
  • זריקת אפידורל – נשים רבות בוחרות לקבל זריקת אפידורל לטשטוש הכאב. זהו תהליך שיש לבצע בדייקנות רבה, שכן הזריקה ניתנת ישירות ובקרוב לעמוד השדרה. רשלנות עלולה להיות מטעם הרופא המרדים ששגה במיקום הזריקה או מטעם הצוות הרפואי שלא שעה לתלונות האישה לאחר הזריקה ולא הגיב להן בדרך המתאימה.
  • רשלנות לאחר הלידה – גם אם הלידה הסתיימה בהצלחה, עלולים להתפתח סיבוכים אחריה, כגון דימומים מאסיביים. בכל לידה יש דימומים אולם לפעמים נוצרים קרעים בכלי דם מרכזיים או ברחם עצמו ויש לטפל בהם בדחיפות, אף בחדר הניתוח.

לסיכום, יש לבדוק את פרטי המקרה ולוודא כי הוא עונה על הגדרות של רשלנות רפואית. אם הרופא המליץ על חלופה אחת טובה מתוך כמה חלופות מוצעות לטיפול בבעיה, והתוצאה אינה טובה, זו לא בהכרח רשלנות רפואית. לעומת זאת אם לא נקט בחובת הזהירות המתבקשת וכתוצאה מכך נגרם נזק ליולדת או לעובר, ייתכן וכן מדובר ברשלנות רפואית.

משרדם של עורכי דין רויטל נבות ויורם נבות הוא בעל ותק וניסיון בהגשת תביעות רפואיות על רשלנות רפואית שהתבצעה לפני הלידה, במהלכה ואף אחריה. נשמח לייעץ לכם כיצד לאסוף את כל הניירת הרלבנטית, כיצד להגיש את התביעה ואף לייצג אתכם במידת הצורך בערכאות המשפטיות המתאימות.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב