עורך דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית עלולה להתרחש בכל רגע נתון, גם במוסד הרפואי הטוב ביותר. על כל רופא מוטלת חובת זהירות ואם לא נקט בה, יכול להיות שמדובר ברשלנות רפואית. זהו אחד התחומים בדיני נזיקין וכדי לקבוע אם אכן הייתה רשלנות מצד הרופא או המוסד הרפואי, יש לבצע בדיקה יסודית עוד לפני הגשת התביעה.

כמעט לכל בעיה רפואית יש כמה אפשרויות טיפול. בין אם אלה סוגים שונים של אמצעי הדמיה, בין אם זה טיפול תרופתי ובין אם אלה חלופות ניתוח שונות. המטרה היא, כמובן, לסייע למטופל ולפתור את בעייתו הרפואית. עם זאת, לפעמים החלופה שבה בחר הרופא ושעליה המליץ, דווקא לא צלחה ולא הביאה לפתרון המיוחל. יש לדעת שמקרים אלה אינם מוגדרים כרשלנות רפואית, שכן הרופא בחר מחלופה אחת מתוך כמה חלופות מוכרות.

בדרך דומה אין מדובר ברשלנות רפואית אם הרופא שאל את המטופל על תגובות אלרגיות, המטופל לא סיפק לו את כל המידע והגיב בתגובה אלרגית לתרופה שניתנה לו. הרופא לא יכול לדעת כי המטופל אלרגי בלי שזה סיפר לו על כך, ולכן זו לא רשלנות רפואית.

מתי כן מדובר ברשלנות רפואית?

כאשר רופא לא נקט בזהירות הנדרשת בבעיה מסוימת והיו לכך השלכות על בריאות המטופל. למשל:

  • מטופל הגיע לרופא המשפחה ומתלונן על כאבים בבטנו. הרופא לא שולח אותו לבדיקות וטוען כי מדובר בווירוס בטן קל. לאחר כמה חודשים הכאבים לא חלפו והמטופל פנה מיוזמתו לרופא אחר, שהפנה אותו לבדיקות הדמיה ואלה גילו גידול ממאיר בשלב מתקדם במערכת העיכול שלו. הרופא התרשל בכך שלא שלח אותו לבדיקת הדמיה ולא שלל בעיות של ממאירות.
  • אישה בהיריון עם סוכרת היריון –לעיתים מתפתח עובר גדול, וברוב המקרים מומלץ לאישה לעבור ניתוח קיסרי, כדי לא לסכן את העובר ולהקל על תהליך הלידה. רשלנות רפואית יכולה להיות אם האישה עברה לידה רגילה כי לא ידעה על ההמלצה לעבור ניתוח קיסרי אלקטיבי, העובר נתקע בתעלת הלידה וכתוצאה מכך נגרם לו נזק.
  • זיהום – במצב של ניתוח המנותח חשוף ופגיע לזיהומים. יכול להיות מקרה שבו הניתוח עבר בהצלחה, אבל בגלל שהמנתח לא הקפיד לחטא את ידיו או הצוות הרפואי לא חיטא את המכשירים, המנותח נדבק בזיהום שגרם לו נזקים.

אם אתם סבורים כי אתם או מישהו מיקיריכם סבל מרשלנות רפואית, מומלץ להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית מיומן. יש לבדוק את הניירת ולהכינה, לקבל חוות דעת ממומחה שיביע את דעתו על הפרוצדורה והשלכותיה, יש להיות מיוצגים במהלך הדיונים ואם צריך, אפשר גם להגיש ערעור על החלטת הערכאה המשפטית.

משרדם של רויטל נבות ויורם נבות מלווים מזה שנים אנשים בכל הקשור לרשלנות רפואית. כדאי לדעת שמוסדות רפואיים מגובים היטב בעורכי דין מיומנים, ואלה ינסו לדחות את התביעה או להקטין את הפיצוי, אף אם התביעה התקבלה.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב